تبلیغات در کسب و کار

راهی به سوی اشتغال: تبلیغات در کسب و کار

تبلیغات چیست؟

تبلیغات به طور کلی یعنی ساخت پیامی که یک نفر را برای انجام کاری متقاعد کند و به او انگیزه دهد. تبلیغات خوب به گونه ای طراحی می شود که بسیار تاثیر گذار، به یادماندنی و در بسیاری از مواقع جذاب باشد. تبلیغات، آشفتگی و سر و صدای روزمره زندگی را می شکند، توجه بیننده را مختل می کند و تمرکز اصلی آن ها را می طلبد.

تبلیغات همچنین به روش های گوناگونی اجرا می شود. تبلیغات رادیویی، بیلبورد، تبلیغات رسانه های اجتماعی و… همه به عنوان تبلیغات شناخته می شوند. موارد زیر شکل های مختلف و کانال های گوناگونی است که تبلیغات در طول این سال ها در آنها حضور داشته است:

تبلیغات چاپی و پوستر

روزنامه و مجلات

تبلیغات بیرونی و بیلبورد

تبلیغات حمل و نقل عمومی

اسپانسرینگ برنامه های تلویزیونی و رویدادها

رادیو

اسپانسرینگ محتوای سایت

تبلیغات تلویزیونی

پاپ آپ های آنلاین و تبلیغات موتورهای جستجو

تبلیغات رسانه های اجتماعی

تبلیغات یکی از قدیمی ترین بخش بندی های یک کسب و کار است؛ پس از اینکه محصول یا خدمتی ظهور می کند، نیاز شناختن آن ها نیز احساس می شود.

تاریخ به ما نشان می دهد که تبلیغات یک مفهوم در حال تغییر در طول این سال ها بوده است، مانند عادت خرید فروشگاهی و اینکه اکنون مصرف کنندگان زمان خود را کجا و چگونه می گذرانند. در حالی که حدود ۱۴۰ سال قبل، پست کارت ها مدرن ترین فرم تبلیغات بودند، امروزه برندها ربات های چت برای انواع پیام رسان ها را می سازند و هوش مصنوعی را در پلتفرم های بازاریابی و فروش خود ادغام کرده اند. همه چیز در دنیای تبلیغات با سرعت در حال گذر است.

امروزه بیش از ۴ میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند. این میزان از سال ۲۰۰۵ تاکنون حدود ۳۰۰% افزایش پیدا کرده است. نکته مهم این است که استفاده از اینترنت بسیار زیاد است و متوقف نمی شود.

 

چگونگی تبلیغات در فضای آنلاین

اینترنت نه تنها دسترسی مستقیم شما به بیش از نیمی از جمعیت جهان (بیش از نیمی از مخاطبان هدف شما) را فراهم می کند، بلکه کانال های مختلف زیادی را نیز برای تبلیغ پیش روی شما قرار می دهد.

 

انواع راههای تبلیغات

تبلیغات در موتورهای جستجو

تبلیغات رسانه های اجتماعی

تبلیغات محلی (Native) و محتوای اسپانسری

تبلیغات بنری و نمایشی

در مورد تبلیغات، روش های خوب، نکات و ترفندهای زیادی وجود دارد. این هنری است که در طول سال ها وجود داشته و با ظهور تبلیغات مدرن و رسانه های جدید، شیوه های بهتر همچنان آشکار می شوند

 

روشهایی برای ارائه تبلیغات بهتر

جذب احساسات: مطالعات نشان می دهد مردم برای تصمیم گیری در مورد برند، به جای اطلاعات و اعداد و ارقام، بیشتر به احساسات متکی هستند. پاسخ های عاطفی به تبلیغات بیش از محتوای واقعی تبلیغ اثرگذار است. اینکه شما سعی در برانگیختن خوشحالی، ناراحتی، ترس یا عصابنیت دارید؛ جذب احساسات مخاطب هدف شما کمک می کند پیام شما را حس کند و نه فقط آن را بخواند و ببیند.

تمرکز بر منافع به جای ویژگی ها: منفعت و ویژگی دو چیز متفاوت هستند. ویژگی ها جزئیاتی از محصول یا خدمت شماست، اما منفعت توضیح می دهد که یک فرد چرا باید محصول را بخرد و پس از خرید زندگیش چگونه بهتر می شود. در تبلیغات باید روی منافعی که محصول شما به وجود می آورد فکر کنید و نه اینکه توضیح چیزی که به صورت فیزیکی آن را به فروش می رسانید.

 

Tags: , , , ,

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست