کارگاه ضمن خدمت چالشهای تدریس فناوری به نابینایان، برای مربیان آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد توانگران برگزار شد.

کارگاه ضمن خدمت مربیان

اهمیت برپایی کارگاه های ضمن خدمت برای مربیان

همانگونه که می دانیم احراز صلاحیت مربیان و مدرسان آموزشگاههای فنی و حرفه ای، پس از گذراندن دوره های عمومی و تخصصی گوناگون و کسب امتیازات لازم در آزمونهای مختلف، صورت می گیرد و بنابرین، این دسته از مدرسان نظام آموزشی کشور، از سطح دانش و تجربه بالایی برای انجام فرایند خطیر تدریس برخوردارند. با این حال، همه ما، در هر سطحی از آگاهی، دانش و تجربه که قرار داشته باشیم، همچنان نیازمند کسب اطلاعات بیشتر و به روز رسانی آگاهی های پیشین خود خواهیم بود. این حقیقت، خود را در رشته هایی مانند فناوری اطلاعات، به تمامی نشان می دهد؛ چرا که این بخش از دانش بشری، با سرعتی سرسام آور در حال پیشرفت است.

از دیگر سو، انتقال دانش به افراد با نیازهای ویژه، نیازمند علم و تخصصی متمایز است که تنها بخشی از آن از میان سطور کتابهایی که در زمینه آموزش و پرورش استثنایی نگاشته شده اند، قابل دریافت است و مابقی را جز از راه تجربه مستقیم یا الهام از عملکرد مدرسان مجرب و پیشکسوت، نمی توان به دست آورد.

آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد توانگران نیز با توجه به این دو موضوع بسیار مهم، سلسله کارگاههای ضمن خدمتی را با هدف ارتقاء سطح دانش مربیان خود، برگزار می کند که کارگاه «بررسی چالشهای تدریس فناوری به نابینایان» یکی از آنهاست.

کارگاه بررسی چالشهای تدریس فناوری به نابینایان در آموزشگاه فنی و حرفه ای توانگران

کارگاه بررسی چالشهای تدریس فناوری به نابینایان، روز جمعه، 8 دی ماه، با حضور فیزیکی و برخط 17 نفر از مربیان و مدرسان حوزه فناوری، با سرپرستی آقای امید هاشمی، از معلمان و روزنامه نگاران فعال در حوزه فناوری اطلاعات، برگزار شد.

در این کارگاه ارزشمند، راهکارهای مفیدی از سوی آقای هاشمی، به منظور ارتقاء سطح کیفی آموزش فناوری به نابینایان، ارائه شد. همچنین مربیان حاضر نیز به تبادل تجربیات خود در حوزه تدریس کامپیوتر به نابینایان پرداختند. از مهمترین موضوعات مطرح شده در این کارگاه ضمن خدمت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. همدلی همه جانبه با فراگیر، به منظور درک صحیح نیازها و شرایط او
  2. صبر و بردباری فراوان در آموزش کامپیوتر و اندروید به نابینایان به ویژه فراگیران بزرگسال یا دیر نابینا
  3. استفاده از راهکارهای افزایش علاقه و انگیزه یادگیری در فراگیران به ویژه کودکان و نوجوانان
  4. طراحی و ارائه مباحث و تکالیف آموزشی، با توجه به اهداف و ظرفیت فراگیر
  5. نزدیک کردن مفاهیم، مثالها و تمرینهای آموزشی به زندگی روزمره فراگیر به منظور افزایش کیفیت یادگیری

***

نویسنده: مائده نعمتی

Tags: , , , , ,

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست